Οι δραστηριότητες κατάρτισης είναι σημαντικές στην επίτευξη των στόχων του έργου καθώς και των πνευματικών αποτελεσμάτων και θα αποτελέσουν βασικό χαρακτηριστικό της διαδικασίας διάδοσης.
Κρίσιμη για την παραγωγή πνευματικών προϊόντων θεωρούνται οι τρεις βασικές δραστηριότητες κατάρτισης του έργου.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης εκπαιδευτικής κατάρτισης, οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν τις κρίσιμες σχέσεις μεταξύ των συμμετεχόντων στις Γιορτές Πολυγλωσσίας, οι οποίες είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του μοντέλου κοινωνιοπολιτισμικής μάθησης SLYMS. Η εκπαίδευση θα επικεντρωθεί σε προσεγγίσεις, ικανές να εμψυχώσουν τη μεγαλύτερη συμμετοχή των νέων δημιουργώντας μία νέα διαπολιτισμική προσέγγιση. Αυτές οι προσεγγίσεις θα αποτελέσουν εγχειρίδιο καλών πρακτικών για την εκπαίδευση των νέων.
Κατά τη δεύτερη εκπαιδευτική φάση, οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην καταγραφή και την ενδυνάμωση της άτυπης μάθησης μέσω εκδηλώσεων του τύπου Γιορτές Πολυγλωσσίας.
Κατά την τρίτη εκπαιδευτική φάση, οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην εφαρμογή της πνευματικής παραγωγής, αναγνώρισης, και διαπίστευσης κοινωνικών εκδηλώσεων άτυπης και μη τυπικής μάθησης.
Η προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης του συγκεκριμένου προγράμματος οφείλεται στο γεγονός ότι περισσότεροι από 100 κοινωνικά εργαζόμενοι με Νέους και για Νέους, καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών, θα συμμετέχουν σε μία έρευνα προκειμένου να αποδείξουμε ότι:
• Οι νέοι άνθρωποι θα είναι περισσότερο συναισθηματικά έτοιμοι να εφαρμόσουν τα δεδομένα της μάθησης, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να εμφανίσουν συμπεριφορές ικανές για περαιτέρω μάθηση ή εργασία.
• Οι νέοι άνθρωποι θα έχουν υψηλότερη αυτοεκτίμηση και θα είναι περισσότερο αισιόδοξοι για το μέλλον και τις ευκαιρίες τους.
• Οι νέοι θα είναι περισσότερο αυτοτροφοδοτημένοι, προκειμένου να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τους προσωπικούς, κοινωνικούς και συναισθηματικούς φραγμούς που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν στην κοινωνική τους και επαγγελματική τους εξέλιξή .
• Οι διαμεσολαβητές θα πλαισιώσουν μία βιώσιμη εμπλοκή, μία ικανή μετάβαση και μία υγιή ανάπτυξη, μέσω της δημιουργίας των Γιορτών Πολυγλωσσίας.
• Οι νέοι θα αποκτήσουν επαγγελματικά προσόντα.
• Μέσω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα, οι νέοι θα κτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης.
Οι συμμετέχοντες θα είναι κοινωνικά εργαζόμενοι για Νέους και με Νέους, καθώς και Νέοι εθελοντές, επιλεγμένοι από όλους τους εταίρους και τους κοινωνικούς εταίρους. Θα ενημερωθούν για τις δυνατότητες κατάρτισης και θα εγγραφούν προκειμένου να πάρουν μέρος, στις εκπαιδευτικές δράσεις στην ιστοσελίδα του έργου. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε εκπαιδευτική δράση δεν θα ξεπερνάει τα 30 άτομα, ενώ οι συμμετέχοντες θα κατανεμηθούν σε δύο ομάδες. Σε περίπτωση υπερβολικού αριθμού συμμετεχόντων, θα γίνει μία επιλογή, η οποία θα εγγυάται ωστόσο, την ίση εκπροσώπηση όλων των εταίρων, των φύλων, των κοινωνικά εργαζόμενων με Νέους και για Νέους και των Νέων εθελοντών. Το εκπαιδευτικό υλικό θα δοθεί εκ των προτέρων στους εκπαιδευόμενους, ώστε να έχουν την ευκαιρία της άμεσης εξοικείωσης τους με αυτό. Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικής δράσης, θα δημιουργείται μία ηλεκτρονική ομάδα συζήτησης προκειμένου να τροφοδοτείται η ανταλλαγή ιδεών και η ανάπτυξη ερωτημάτων σχετικών με το εκπαιδευτικό εργαστήριο.
Οι Νέοι μετανάστες αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια, με τη γλώσσα να κυριαρχεί. Για να υποστηριχθούν οι συμμετέχοντες, το πρόγραμμα SLYMS προβλέπει την παροχή γλωσσικής υποστήριξης με την αξιοποίηση γλωσσικών διαμεσολαβητών.
Προκειμένου να επικυρωθεί το μαθησιακό αποτέλεσμα, οι συμμετέχοντες στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα λάβουν πιστοποιητικό κατάρτισης από τον εκάστοτε οργανωτή εταίρο της αντίστοιχης εκπαίδευσης.
Τα αξιολογημένα μαθησιακά αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για την εφαρμογή χαρτοφυλακίου (portfolio) μάθησης με χρήση του ECVET, δεδομένου ότι το portfolio θεωρείται βασικό μεθοδολογικό εργαλείο εκτίμησης από τον ίδιο τον μαθητή του επιδιωκόμενου στόχου του, μέσω της σύγκρισης σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα μάθησης. Επιπλέον, το Youthpass θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου, να περιγράψει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν, από τον νέο ως αποτέλεσμα της συμμετοχής του σε ενότητες κατάρτισης.