9η Γιορτή Πολυγλωσσίας

Οι Γιορτές Πολυγλωσσίας 2021 με τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος SLYMS ERASMUS+ YOUTH (Sociocultural Learning for Youth in Mobile Societies- Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση για τους Νέους σε Κοινωνίες με Κινητικότητα) διευρύνοντας τους ορίζοντες ανθεκτικότητας των πόλεων μέσα από δράσεις πολιτισμικής καινοτομίας και επικοινωνίας, οργανώνουν την 9η Γιορτή Πολυγλωσσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, στα τέλη Ιουνίου μέσω βιντεοδιάσκεψης και ταυτόχρονης βιντεοροής στο κανάλι του προγράμματος. Το πρόγραμμα, λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μαζικές συναθροίσεις εξαιτίας του covid-19, στοχεύει στην πραγματοποίηση του σχεδιασμού του με διαδικτυακές δραστηριότητες και ταυτόχρονα μετακινεί τις εκδηλώσεις σε δημόσιο χώρο σε μελλοντικό χρόνο.
Mε ψηφιακά συναπαντήματα, η ομάδα έργου θα πλαισιώσει προς πάσα κατεύθυνση την εκπαίδευση, την τέχνη, την επιστήμη μέσω της ζωντανής ροής των καναλιών της, των τηλεσυναντήσεων και των ραδιοφωνικών εκπομπών.
Ειδικότερα, η 9η Γιορτή Πολυγλωσσίας θα προγραμματίσει ψηφιακά την επαφή της με τις αλλόγλωσσες κοινότητες, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους θεσμούς και τους πολίτες, επιδιώκοντας να αποτελέσει για άλλη μία χρονιά όχι μόνον πόλο έλξης όλων των πολιτών, αλλά ένα δημοκρατικό εργαστήριο συνύπαρξης και χώρο γέννησης ακόμη περισσότερων συνεργειών.

Digital Events
Βιωματικά εργαστήρια

Βιωματικά εργαστήρια και εκπαιδεύσεις διαπολιτισμικής και πολυγλωσσικής εκπαίδευσης

Πολύγλωσσα αφηγηματικά εργαστήρια με τη συμμετοχή φυσικών αφηγητών από διάφορες χώρες – Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη Ράχη, Action Art… Πρόκειται για λαϊκές αφηγήσεις, παραμύθια προφορικής παράδοσης, για την εμπειρία της αφήγησης.

Ψηφιακά περίπτερα Γλωσσών με τη συμμετοχή ερευνητών, φυσικών ομιλητών, εκπαιδευτικών, ειδικών σε θέματα γλωσσών και σε παρουσιάσεις των γλωσσών της κοινότητας – Προξενείο Κύπρου, Γεωργιανή Κοινότητα, Βουλγαρική Κοινότητα, Αλβανική, Σερβική

Ψηφιακά Forum ανταλλαγής καλών πρακτικών

Ψηφιακό Forum ανταλλαγής και στοχασμού σοφών πρακτικών όπου θα παρουσιαστούν καινοτόμες προσεγγίσεις των Κοινωνικών Οργανώσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται εντός κι εκτός της πόλης της Θεσσαλονίκης, καθώς και καινοτόμες δράσεις, περισσότερου ανοιχτού χαρακτήρα, από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Συν-διαμορφωτικές συναντήσεις

Συν-εκπαιδεύσεις, οι οποίες θα ολοκληρωθούν με βεβαίωση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των πολιτών εκ μέρους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εφόσον παρουσιαστούν μέχρι τέλος Ιουνίου. Η διεθνής ομάδα του Προγράμματος SLYMS (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία) θα παρουσιάσει το εγχειρίδιο κατάρτισης SLYMS. Οι συναντήσεις προσβλέπουν στο να αναπτύξουν οι εκπαιδευτικοί/εκπαιδευτές εργαλεία σε θέματα αξιοποίησης της διαπολιτισμικότητας της κοινότητας, της παιδαγωγικής των κοινών στην εκπαίδευση, της εκπαιδευτικής διαχείρισης της πολυγλωσσίας

Διαδικτυακές συναντήσεις στο ραδιόφωνο “starclassic.gr”

Οι εκπομπές θα φιλοξενήσουν τις αλλόφωνες κοινότητες της πόλης και τα προγράμματα διαπολιτισμικότητας των δήμων εντός κι εκτός των συνόρων.

Καφέ Πολυγλωσσίας ή άλλως τα ψηφιακά χαμπέρια της πόλης

Καφέ Πολυγλωσσίας ή άλλως τα ψηφιακά χαμπέρια της πόλης με θέματα:

α) Ελληνική Γλώσσα, Ελληνικές διάλεκτοι γλώσσες στη Ελληνοφωνία του κόσμου

β) Αφρικανικές γλώσσες στη Γαλλοφωνία,

γ) Το γλωσσόδενδρο στους δρόμους της πόλης. Στα συγκεκριμένα Καφέ θα παρουσιαστούν ψηφιακά έρευνες των σχολείων σχετικά με την πολυγλωσσία της πόλης, του σχολείου και της οικογένειας και τέλος,

δ) Γνωριμία με τις κοινότητες και τις γλώσσες της πόλης

Καφέ/Σοκολάτα Πολυγλωσσίας

Καφέ/Σοκολάτα Πολυγλωσσίας για γονείς και για παιδιά με τη συμμετοχή σχολείων της πόλης και με θέμα την ελευθερία στην ατομική ταυτότητα της μάθησης, στην άτυπη και προσωπική μάθηση, στην κοινωνική μάθηση.

Ψηφιακή τράπεζα στοχασμού

Ψηφιακή τράπεζα στοχασμού για τη μετάβαση σε έναν αχαρτογράφητο κόσμο με νέους ορισμούς ανθεκτικότητας των σύγχρονων κοινωνιών.
Θέματα:

α) Προοπτικές για μία Ευρωπαϊκή εκπαίδευση της νεολαίας στον Εθελοντισμό. Το θέμα αφορά στα προγράμματα σπουδών, στα δίκτυα κινητικότητας, στις πρωτοβουλίες των Φορέων, των ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων, των ΜΚΟ και των Οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη υπέρ των νέων και του εθελοντισμού.

β) Aνοιχτές ψηφιακές συναντήσεις με θέμα «Μαθησιακές ταυτότητες. Αλλάζουμε την εκπαίδευση, aλλάζουμε τις εκπαιδευτικές πολιτικές». Η ανοιχτή συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια ερευνητικού Προγράμματος του ΑΠΘ. Στην ανάπτυξη της θεματικής εντάσσονται και οι δυναμικές της τοπικής ανάπτυξης και ένταξης των νέων μέσα από εγχειρήματα πολιτισμού και κοινωνικών εκδηλώσεων δια- τοπικότητας, δια-γλώσσας.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει τη συμμετοχή ομάδων Νέων καθώς και μέλη των δημοτικών συμβουλίων Νέων.

Ηλεκτρονική ημερίδα (Web Conference)

με θέματα:

α) Τα Κοινά στην Εκπαίδευση. Ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και ειδικοί του πεδίου θα μιλήσουν σχετικά με τα κοινά, τα δίκτυα μάθησης, την αποτελεσματική μάθηση…. Η ημερίδα θα μεταδοθεί σε ζωντανή ροή από το youtube και θα υπάρχει η δυνατότητα αποστολής σχολίων- ερωτήσεων από τους συμμετέχοντες, με άμεση ανάδραση από τους ομιλητές

β) «Μαθησιακές ταυτότητες. Αλλάζουμε την εκπαίδευση, aλλάζουμε τις εκπαιδευτικές πολιτικές». Η ανοιχτή συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια ερευνητικού Προγράμματος του ΑΠΘ. Στην ανάπτυξη της θεματικής εντάσσονται και οι δυναμικές της τοπικής ανάπτυξης και ένταξης των νέων μέσα από εγχειρήματα πολιτισμού και κοινωνικών εκδηλώσεων δια- τοπικότητας, δια-γλώσσας.

γ) Κύκλος διαλέξεων με θέμα τη νευρογνωστική ανάπτυξη, τη νευροπαιδαγωγική, τη νευρογλωσσολογία, τη διεπαφή των γλωσσών, την ανάπτυξη μεθοδολογικών εργαλείων αλφαβητισμού, την παιδαγωγική του COVID 19.